Blog

Udělejte si kafe a zakousněte k tomu něco dobrého ke čtení

Jak psát kreativní texty?

Tohle je jedna z nejčastějších otázek, které od svých klientů dostávám. Vždycky se ptám na oplátku: A proč potřebujete umět psát kreativní texty? Kreativita totiž neprodává. Prodává srozumitelnost a přirozenost. Překvapilo vás to? No vidíte, a já se vsadím, že i vy, když si třeba na internetu vybíráte jazykový kurz, oceníte hlavně jasné, stručné, přesné a přehledné informace. Informace na první pohled...

Proč vaše prodejní texty nezní přirozeně?

O tom, jak psát skvělé prodejní texty, už jste přečetli stovky chytrých článků, návodů zdarma i za peníze. Tisíckrát jste slyšeli, že nemáte používat klišé, máte psát lidsky a nesmíte zapomínat na výzvu k akci. A přesto, když zasednete třeba k psaní prodejního e-mailu, lezou z vás věty použitelné leda tak do zápisu ze schůze SVJ. To vás logicky vede k úsudku, že na to...

Jak (si) napsat tu nejlepší referenci

Dobrá reference je ten nejpádnější prodejní argument. Nejspíš i vy se před návštěvou nové kosmetičky budete ptát kamarádek na osobní zkušenosti. A když si budete vybírat aku šroubovák, půjdete si k němu číst recenze na Heuréce. (Asi. Já ještě nikdy aku šroubovák nekupovala.) Možná i vy máte web plný referencí – dlouhé, krátké, tlusté, tenké… Ale zamysleli jste se někdy nad...

Jak usnadnit zákazníkům nákup na vašem webu (nejen v době krize)

Krize není důvod k tomu, abyste přestali prodávat. Krize je příležitost, jak začít dělat věci jinak. Nepopírám, že v této době – víc než kdy dřív – je pro lidi o něco těžší sáhnout po platební kartě. Přinejmenším v tom smyslu, že si nákup nepromyslí jen dvakrát, ale hned radši pětkrát. A tak není od věci udělat všechno pro to, abychom...

#koronavýzva: Čím teď nejvíc prospějete sobě i druhým?

Trochu mě štvou všudypřítomný motivační videa o tom, že máte teď hlavně meditovat, spojit se sami se sebou a celý vesmír (a dokonce i virus) si z vás sedne na zadek. Aniž bych chtěla jakkoli zpochybňovat přínosy vnitřní práce a meditace – jsem toho názoru, že teď je především potřeba zvednout pozadí z meditačního polštáře a v rámci možností jednat. Nejsem úplně takovej...

Jak se rozepsat, když máte zásek

Na dnešek jste si naplánovali, že konečně napíšete ten nový článek na blog. Jenže všechny ty skvělé nápady, které jste ještě včera měli v hlavě, jsou najednou fuč a mozek si bere dovolenou. Zaléváte ho kafem, uplácíte oříšky, modlíte se, domlouváte, spíláte – nezabírá nic. Už půl hodiny zíráte na prázdnou stránku a začíná se vás zmocňovat panika. Diagnóza zní...

5 chyb, které potkávám (skoro) na každém webu

Když jsem onehdá sepisovala pro klienta poznámky z konzultace, uvědomila jsem si zajímavou věc. Při první konzultaci totiž probírám s 90 % klientů stále stejné chyby. A tak jsem je pro vás sepsala i s konkrétními tipy, jak je na svém webu můžete napravit, případně jak se jich rovnou vyvarovat. 1. Kde to jsem a co je tu k mání? Odpověď by...

Autenticita v copywritingu

Když jsem před několika lety začínala učit své klienty psát prodejní texty, vždycky jsem zdůrazňovala jednu klíčovou věc:  “Hlavně buďte autentičtí, klidně i trochu divní, ale buďte to vy! Nestylizujte se do něčeho, čím nejste a v čem se necítíte dobře. Pak budou i vaše texty přirozeně prodávat.” Jenže pak se něco stalo, a sama jsem začala dělat pravý opak....

Co jsem za vás vyzkoušela v roce 2019 (a vy už naštěstí nemusíte)

Loni to byla teda pořádná jízda! – říkám si snad každý rok koncem prosince. Rok 2019 mi ovšem přinesl takovou lekci osobního rozvoje a takovou transformaci, až jsem málem nevěděla, co si s tím vším počít. Původně jsem vám to chtěla sepsat úplně všechno, protože jsem měla dojem, že se bez takového obohacení absolutně nemáte šanci obejít....

To nejlepší z konference Content First

Obsah na prvním místě. To nejlepší z konference Content First

Proč Johna nezajímá kubistická lampa? Co dělat, když vás lidi nemají rádi? A proč je většina dobrých reklam na hranici zákona? Odpovědi na všechny tyhle otázky jsem si vyslechla minulý týden na konferenci s názvem Content First — kde se ze všeho nejvíc mluvilo jak jinak než o obsahu a obsahových strategiích. Sama jsem si odtud odnesla hromadu inspirace, spoustu...