Jak napsat reklamu na Facebooku

Chcete tvořit reklamy jako opravdový profík? Online kurz Reklama na Facebooku – zaostřeno na texty je právě teď v předprodeji za 50 % běžné ceny. 🙂 Více info o kurzu zde. >>>


Určitě už jste nejmíň 100x slyšeli, že text do FB reklamy má být především konkrétní, úderný a chytlavý. Jenže – ono se to velmi snadno řekne… V tomhle článku vám dám několik tipů, jak napsat takovou facebookovou reklamu, která zaujme a správně motivuje zákazníka k akci.

1. Určete si jeden konkrétní cíl

Nesnažte se v jedné reklamě obsáhnout šest různých věcí. Vaším cílem je přimět zákazníka k jedné jediné akci (přečíst článek, NEBO registrovat se na webinář, NEBO prokliknout se na e-shop…), a k této jedné akci by mělo směřovat veškeré vaše úsilí. Nepokoušejte se upoutat pozornost na víc věcí. Zvolte jeden jasný cíl, a tam směřujte veškerý fokus.

Řekněme, že chcete, aby se člověk z reklamy registroval na váš webinář. Nerozebírejte ve stejném textu, že existuje i nějaký placený kurz a že si ho můžou prohlídnout tady, nebo že jste na stejné téma napsali i skvělý článek.
Ne.
Vaším cílem jsou registrace na webinář, tak se toho držte a zvolte vhodnou motivaci, aby reklama splňovala právě tento jediný cíl.

2. Nepište dlouhá a komplikovaná souvětí

A když se vám náhodou takové podaří, zkuste ho zkrátit nebo rozdělit na několik kratších a jednodušších vět. Všechna souvětí, která začínají slovy “pokud”, “jestliže” apod., se dají zpravidla velmi dobře opsat otázkou a odpovědí – a bude to působit mnohem přesvědčivěji.

Dám vám příklad. Máme třeba větu:

Pokud se cítíte často vyčerpaní, víme, jak vám pomoci a doporučujeme, abyste se objednali na konzultaci…

A teď ji vezměte a proměňte ji v takový – no vlastně až skoro dialog:

Cítíte se i vy často vyčerpaní?
Umíme vám pomoci!
Objednejte se na konzultaci…

3. Nevysvětlujte zbytečné souvislosti

Váš potenciální zákazník opravdu nepotřebuje znát všechny ty okolnosti a souvislosti, které byste mu bezodkladně chtěli sdělit. Šetřete síly, písmenka a čas (svůj i zákazníkův) a nepodléhejte nutkání vysvětlovat zbytečnosti. Řekněte jen to úplně nejnutnější.

Tady je pár tipů, jak osekat svůj text úplně až na samotnou dřeň.

  • Vypusťte každé jediné slovo, které je tam zbytečné a které nenese žádnou zásadní informaci.
  • Zrušte všechny zbytečné náznaky vysvětlování a objasňování.
  • Zkraťte všechny rozsáhlé věty a složitá souvětí a zkuste místo nich využít otázky a odpovědi.
  • Pokuste se dostat až na to nejtvrdší jádro celého sdělení – samozřejmě tak, aby to zůstalo pro zákazníka smysluplné, pochopitelné a vstřícné.

4. Vyvarujte se slovních záškodníků

Které to jsou? Tak např:

  • někdy
  • několik
  • asi, možná, snad
  • může vám pomoci…
  • rádi bychom
  • snažíme se

Zkrátka cokoli, co vyvolává dojem nějaké nejistoty. Já těmhle výrazům říkám slovní záškodníci, protože dokážou spolehlivě zabít účinnost jakéhokoli textu. V reklamě je naopak potřeba působit skálopevně přesvědčivě a vyvolávat podvědomý pocit jistoty. Když působíte nejistě vy, jak se má potom klient správně (a rychle) rozhodnout?

❌ Takže místo: “Snažíme se, aby se na našem táboře děti bavily”
✅ Napište radši: “Na našem táboře děti nepoznají, co je nuda!”

❌ Místo: “Tato kniha vám může pomoci objevit to pravé zaměstnání”
✅ Napište: “S touto knihou objevíte svou práci snů” 

5. Mluvte přímo ke svým zákazníkům

V reklamním textu vždy oslovujte zákazníka ve 2. osobě. Zákazník je v prodejních textech vždycky v hlavní roli. Jeho totiž příliš nezajímají jiní lidé a jejich problémy ani žádné obecné pravdy. Vašeho klienta prostě a jednoduše zajímá jen on sám. Jeho život a jeho problémy nebo touhy.

Zaměřte se na to a přeformulujte každé slovo ve své reklamě tak, aby oslovovalo přímo vašeho zákazníka, jeho konkrétní potřeby, touhy a emoce:

❌ Místo formulace: „Lidem dělá při změně jídelníčku nejčastěji potíže…“
✅ Napište: “I vám nejspíš při změně jídelníčku dělá největší potíže…” 

❌ Místo: “Vánoce se blíží a každý chce mít doma pohodu”
✅ Napište: “Taky si každý rok na Vánoce říkáte, že letos se to určitě obejde bez hádek a rodinných sporů…?”

Mluvte jazykem svého zákazníka. Používejte takový jazyk a taková slova, která by použil on sám. Vím, že tohle je pro většinu lidí obrovský oříšek, ale věřte, že to zvládnete. Vezměte si na pomoc online kurz Reklama na Facebooku – zaostřeno na texty, a psaní facebookových reklam se pro vás stane příjemnou odpočinkovou aktivitou. :)

6. Nezapomeňte na výzvu k akci

Každá reklama musí obsahovat výzvu k akci. Řekněte svým klientům jednoznačně a zřetelně, co mají udělat:

  • Přihlaste se do kurzu ještě dnes.
  • Přečtete si článek a skoncujte s mravenci v kuchyni jednou provždy!
  • Prohlédněte si vítězné fotografie a inspirujte se, kam vyrazit na dovolenou.

Pokud si přejete, aby u vás klienti nakupovali a nechávali svoje těžce vydřené peníze, nechcete je nutit přemýšlet. Nechcete jim dávat hádanky a spoléhat se na to, že si sami domyslí, co se po nich asi tak chce…

Náznaky prostě nefungují a lidi u internetu nemají čas si něco domýšlet. A když jim přímo na monitor nenalepíte zřetelnou a srozumitelnou výzvu k akci, nemůžete po nich chtít, aby se při nakupování u vás přetrhli.

Pomohl vám tenhle článek? Co dělá při psaní FB reklam největší potíže vám?

Reklama na Facebooku – zaostřeno na texty

Získejte online kurz v předprodeji o 50 % výhodněji

Objednejte si kurz v předprodeji do 3. 5. 2022 a ušetřete 50 % z běžné ceny.

Lucie Koubek
Lektorka copywritingu, konzultantka a mentorka se smyslem pro jemný detail i rázný humor. Autorka online programu Copykiller – prodávejte textem.

Pomáhám zapáleným podnikatelům vyladit texty tak, aby byly v souladu – s jejich osobními hodnotami, s klientem a jeho potřebami i s principy moderního marketingu.
Komentáře