Jak napsat stránku “O mně”

Lámete si hlavu, co napsat na stránku “O mně”? Nevíte, jak to má být dlouhé, co tam patří, co tam nepatří…? Pojďme na na to podívat společně. Prozradím vám, jak na stránku O mně, aby byla přehledná, představila vás jako profíka a přirozeně nalákala zákazníky k nákupu vašich produktů nebo služeb.

Hned na úvod vám musím prozradit jednu veledůležitou věc. Když to říkám účastníkům ve Výzvě přepište si web za 10 dní, vždycky si u toho klepou na čelo. Takže pozor, teď to přijde:

Stránka O mně není o mně, ale o mém zákazníkovi.

Není O mně jako o mně

Jinými slovy: stránka O mně je sice “o mně”, ale musí být především psaná pro klienta a o klientovi a jeho potřebách.

Ať se vám to líbí, nebo ne, návštěvníci na vašem webu nejsou kvůli vám, ale kvůli sobě. Oni si samozřejmě chtějí přečíst i něco o vás, ale čtou si to kvůli sobě a kvůli tomu, že oni potřebují s něčím pomoci.

I v případě stránky O mně je tedy potřeba přemýšlet, co si tady váš zákazník potřebuje nebo chce přečíst. A musí to především souviset s jeho problémem nebo touhou a ukázat, že právě vy jste schopní jeho situaci vyřešit nebo zlepšit.

Všechny texty, které si dáte na stránku O mně, by tedy měly vašemu zákazníkovi odpovídat na otázku, co z toho bude mít on a jak mu dokážete pomoci vyřešit jeho problém. Takže ano, na této stránce samozřejmě chcete prodat sami sebe. Chcete své zákazníky zaujmout, vzbudit v nich důvěru a sympatie a také dojem, že jste profík na správném místě.

A toho nedosáhnete tím, že budete popisovat svůj životní příběh, který ze ¾ vůbec nesouvisí s vaším podnikáním. Nedosáhnete toho ani tím, že si tam pověsíte sívíčko v korporátním stylu a seznam certifikátů.

Dosáhnete toho tím, že se představíte jako sympatický profík. Zaměříte se na věci, které posílí váš obraz jako experta na danou problematiku. A napíšete to stylem a jazykem, který bude vašim ideálním zákazníkům blízký a kterému budou dobře rozumět.

Takže klidně vyprávějte o sobě, ale musí to být v kontextu toho, jak dokážete pomoct svým zákazníkům. Nezaměřujte se primárně na své produkty a služby, ale především na své hodnoty.

Co napsat na stránku O mně

Na stránku O mně patří pár stručných odstavců, které vás představí jako sympatického profíka a ujistí návštěvníka, že u vás je na správném místě. Co by tedy na vaší stránce O mně rozhodně nemělo chybět?

1. Nadpis

Začněte nadpisem. Jednoduchým nadpisem o jedné stručné větě, která zřetelně prozradí, co děláte a jak pomáháte. Např.:

“Naučím vás psát autentické texty, které prodávají”,
nebo
“Vytvořím web, který podpoří váš byznys”.

2. Fotka

Ostrá, sympatická fotka, kde se díváte do objektivu a působíte sebejistě. Investujte pár korun a nechte si udělat profesionální fotky. Váš web tím dostane úplně jinou šťávu a úroveň. Vynechte fotky z rodinných dovolených a portréty vystřižené ze skupinových fotek. Prezentujte se jako profík.

3. Medailonek nebo stručný příběh

Jak už jsme si říkali, píšete sice o sobě, ale mějte stále na paměti, co z toho bude mít váš zákazník a jak mu pomůžete naplnit jeho touhu. Pokud se rozhodnete psát příběh – napište to maximálně stručně, bohatě stačí dva-tři krátké odstavce.

4. V čem jste lepší než konkurence?

Možná jste realitní makléř nebo se věnujete výuce cizích jazyků. A teď pozor – proč by si potenciální zákazník měl vybrat právě vás? Jaká je vaše konkurenční výhoda? V čem jste jedineční, výjimeční, lepší než konkurence?

Pokud si pořád nejste úplně jistí, kdesi jsem na to četla jeden skvělý fígl. Zkuste si odpovědět na otázku:
Co vás na vaší konkurenci fakt štve?

A to je přesně to, co děláte jinak a lépe než oni. Šup s tím na web.

5. Reference

Reference nebo jiná forma tzv. social proof v onlinu plní funkci ústního doporučení, které tak rádi využíváme v offline světě.

Co se dá využít jako social proof:

  • Reference – stručné, srozumitelné, úderné, zdůrazňující přínosy a výsledky. O tom, jak napsat, ale i získat skvělou referenci jsem pro vás natočila samostatné video.
  • Loga firem a společností, které využily vašich služeb nebo které s vámi spolupracují.
  • Čísla – Počet lidí, kteří prošli vašimi kurzy, počet odkoučovaných hodin, počet spokojených zákazníků, kolik máte let praxe, kolik prodaných knih, kolik lidí pravidelně poslouchá váš podcast…
  • Ocenění a certifikáty – a tady pozor – zaměřte se jen na ty nejzásadnější a opravdu související s vaším podnikáním. I když máte za sebou třeba 30 různých odborných kurzů a certifikací, zhustěte to do nějaké stručnější formy. Nevypisujte na každém řádku jeden diplom – to si stejně nikdo číst nepotřebuje a nebude, pokud tedy ovšem nejste něco jako kardiochirurg.

6. Výzva k akci

Ta nejdůležitější věc, která ovšem opět na většině webů úplně chybí. Vy už jste lidem vysvětlili, co děláte, v čem jste lepší než konkurence, podtrhli jste to sociálními důkazy a váš návštěvník je z vás nadšený. Jenže co teď? Nemůžete ho nechat jen tak bezprizorně trčet na konci stránky!

Nenechte zákazníky domýšlet, co by teď asi tak měli udělat dál. I když vám to přijde nad slunce jasné. Takže na konec vaší stránky O mně hezky pěkně napište, co má teď váš zákazník udělat.

  • Má se příhlásit k odběru novinek?
  • Stáhnout si něco zdarma?
  • Sledovat vás na sociálních sítích?
  • Nebo si rovnou objednat vaše služby?

Prostě jim to řekněte. Mile, přátelsky a přirozeně je naveďte, jak s vámi můžou zůstat dál v kontaktu, nebo co mají udělat pro to, aby si s vaší pomocí ten svůj problém konečně vyřešili.

Tak. Stránku O mně bychom jakž takž měli. Ale co další stránky na vašem webu? Máte pocit, že by taky potřebovaly pořádně oprášit? Pak určitě omrkněte online výzvu Přepište si web za 10 dní.

Na tomto odkazu najdete víc informací i aktuálně vypsaný termín. >>>

Lucie Koubek
Lektorka copywritingu, konzultantka a mentorka se smyslem pro jemný detail i rázný humor. Autorka online programu Copykiller – prodávejte textem.

Pomáhám zapáleným podnikatelům vyladit texty tak, aby byly v souladu – s jejich osobními hodnotami, s klientem a jeho potřebami i s principy moderního marketingu.
Komentáře